XX & XY

Nu har det gått några dagar sen vi startade vår blogg, men det är en av dom svåra sakerna jag gjort i livet. Vi är inte så vana vid den här typen av utmaningar. Det är mer det fysiska vi är vana vid. Både vår kropp och hjärna måste vara i toppform, men vi har tränat våra hjärnor på lite mer annorlunda sätt. Koder, siffror, manipulation. Att skriva om något intressant på en blogg, nej. Men någon gång i livet måste man bryta sina mönster och svänga in på nya banor!
Dom senaste dagarna har jag rest runt lite, utan min bror, för att iaktta, ta kontakt och träffa nya människor. Mestadels kvinnor, med tanke på att jag själv är kvinna. Att ha ett vanligt vardagsliv är ganska tufft. Förhoppningsvis låter tiden oss iaktta mer, utan att det kommer upp något oväntat... Men det är väldigt vanligt att något oväntat händer oss. Så jag lär inte bli överraskad.
Sitter just nu och klickar runt mellan kanalerna på tv:n letandes efter något program som kan hjälpa mig på traven med att inte vara så inkompetent i det här nya livet vi testar. Det är fortfarande lite för tidigt för att avslöja mer än så här, men jag måste erkänna; det är mer skrämmande och spännande för mig att skriva i en blogg som allmänheten kan se, än att utsätta mig för fysisk fara. Jag kan ha något på spåret här!
Nu är min bror ivrig att skriva sina ord, jag ska låta honom göra det.
- XX

På sistone så har vi båda rört oss runt som nya människor, men inte riktigt på samma sätt. Eftersom jag känner att jag behöver utveckla mina kunskaper, vilket jag har gjort genom att ta mig runt genom staden. Jag gjorde samma sak som min syster, fast på ett längre avstånd. Jag ville studera hur folk beter sig i de sociala kretsarna, hur dom talade med sina bekanta och vad för samtalsämne som var godkända. Jag vill ju trots allt vara beredd när jag känner mig redo för mer, helt ensam.
- XY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0