XY

Nu har jag vaknat upp efter att ha sovit skönt efter vår händelserika kväll. Jag behöver inte upprepa det som min syster redan har berättat, så jag börjar helt enkelt berätta min sida av vad som hände när vi gick åt olika håll. Det började med att jag insåg att jag var tvungen att gå tillbaka för att hitta min syster på egen hand. Så jag sökte upp vår uggla, men han verkade inte tycka om mina idéer jag kom med, tyvärr. Han sa att han inte ville bli inblandad i mina påhitt igen. Jag kan förstå honom. Allt jag behövde var lite tyngre utrustning, men han gick inte att övertala, så jag fick improvisera. Vilket jag har lärt mig mycket väl från några tidigare uppdrag.
Som tur var hade hon fortfarande sin mobiltelefon påslagen, vilket gjorde det mycket enklare för mig att spåra henne. Det tog inte lång tid innan jag hittade deras gömställe. Jag började med att titta mig omkring. Det fanns en stor lyftkran(som inte är svår alls att starta) och dussintals metallcontainrar vilket gav mig idén att göra om ett av mina ''påhitt'' som Ugglan kallade det. Jag började med att ta mig till en högre höjd för att kunna spana in bästa sättet att rigga huset. Efter ett tag körde jag igång, jag fick inte ta för lång tid på mig trots allt. Jag började med att lyfta en container med kranen och spände fast metallvajrar mellan dörren och flera olika fönster. Med ett enkelt ryck skulle alla fönster öppnas samtidigt. Exakt hur detta går till tänker jag absolut inte gå in på, vilket kan utsätta er för onödig fara med tanke på hur nyfikna folk är. Detta fick i alla fall våra förföljare att springa mot dörren för att ta reda på vad det var som hände. När dom låste upp den så släpptes spänningen i vajern vilket fick containern att i snabb fart störta mot dörren, i god tid innan killarna blev krossade. Vårat yrke går inte ut på att döda folk, snarare... att skrämma dom lite ibland.
Detta gav min syster en chans att ta sig iväg. Under tiden blev våra förföljare tillräckligt skrämda för att jag skulle bli lite ivrig... Ibland kan jag gå lite för långt med det här att skrämma folk. I alla fall dom som är ''onda''. Jag höll just på att skapa nya idéer när min syster kom upp bakom mig och drog med mig därifrån. Tack syster. Se, utan henne skulle jag nog ha åkt fast för längesen!
Hoppas ni är nöjda med det jag kan berätta, resten är inte att diskutera. Har ni några invändningar? Tufft läge, men jag är nöjd med det här. Det är riktigt roligt att få berätta delar av mina äventyr för andra än för... ingen.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2011/january/tisdag-dagens-blogg.html#comment

2011-01-04 @ 07:14:56
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0