XY

Deras firande för att inviga ett nytt år får dom att bete sig annorlunda. Det sprider sig som ett virus när alla går runt och konsumerar stora mängder vätska som får dom att agera som djur. Det finns vissa fördelar med deras beteende, bl.a. att vi kan obemärkt röra oss genom folkmassorna. Om vi så mycket som en känsla att vi är på väg att bli upptäckta så imiterar vi helt enkelt deras vinglande rörelser för att smälta in i folkmassan.


Tänk att man kan uppskatta en varm och skön säng så här mycket! Det har varit en lång, hård och kall natt för mig. För min syster vet jag inte, vår kontakt bröts någon gång innan tolvslaget. Vi har alltid haft bra utrustning som klarar av tunga överbelastningar, men med tanke på att vi måste vistas bland er nu så kan vi inte använda för tung utrustning, vi kan utsätta er för fara. Det vill vi absolut inte! Det är därför vi gör det vi gör, för att skydda er. Men att vi måste använda vanliga mobiltelefoner, då utsätter vi oss själva för sån fara som vi inte skulle behöva göra! Vi har fått klara order om att vara försiktiga med vem vi ringer och när för att inte bli avlyssnade. Hur kan ni leva så? Vet ni hur lätt man blir avlyssnad. Väldigt intressant faktiskt, och ganska komiskt. Och ganska enkelt att bryta koden om jag ska vara ärlig så att man vänder på det, alltså att man avlyssnar avlyssnarna, men det ska vi inte gå in på!
Precis innan det bröts så var min syster fast någonstans, hon var tvungen att viska, men sa åt mig att åka tillbaka till huset, vilket jag gjorde. Jag har alltid lyssnat på min syster, och när jag inte gör det så råker jag oftast illa ut... Hon är väldigt smart och jag skulle inte försöka överlista henne. Är det någon som kan överlista folk är det hon! Man kan säga att hon är hjärnan och jag är kroppen. Även fast hon insisterar på att jag är smartare, men jag vet bättre än så.
Nu ska jag ringa några samtal och se om jag får upp något spår, annars måste jag åka ut för att leta efter henne själv, hur farligt det än är... Har jag inte fått upp något spår efter dessa samtal så är det något på tok! Ett riktigt nyårsäventyr... Jag lovar att berätta mer när jag är tillbaka, men just nu har jag en syster att hitta.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

SV : kul att du är med i dagens blogg :) Har startat en ny tävling där du kan vinna en ring genom att bara skriva en kommentar att du är med.. kika in ;)

2011-01-04 @ 18:07:05
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0